הכנסת ספר תורה וחנוכת הבית: הישיבה עברה למשכנה החדש

נתי קאליש No Comments on הכנסת ספר תורה וחנוכת הבית: הישיבה עברה למשכנה החדש

תלמידי ישיבת 'קה אכסוף', ראשי הישיבה והורי הבחורים השתתפו באירוע רב רושם של הכנסת ספר וחנוכת הבית, עם המעבר למשכנה החדש. ראש הישיבה זעק מקירות ליבו: "החיבור עם ווראמקייט, חיבור שמגיע בעוצמת כזו של אש שלהבת זהו חיבור שנשאר ומותיר רושם עצום על הנשמה"

צילום: ישראל כהן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מעמד רב רושם נערך השבוע בישיבת 'קה- אכסוף', שעברה לאחרונה למשכנה החדש, במושב "שדות מיכה". במעמד, נחגגה הכנסת ספר תורה ברוב עם וחנוכת הבית לישיבה שהחליטה שלא להיות נתמכת מכספי המדינה, אלא תמיכתה מעתה והלאה תבוא על טהרת הקודש בלבד. במהלך הערב התקיים טקס 'קביעת מזוזה' במתחם המרווח והמפואר אליו הועתקה הישיבה.

את האירוע המיוחד כיבדו בנוכחותם האדמו"ר מזוועהיל ארה"ב, שהגיע במיוחד לארץ לרגל האירוע, התורם הנגיד הרבני הרב מנחם דוד לאנדא שליט"א ואביו הרה"צ רבי יוסף דב לאנדא שליט"א, דיין קהילת סאטמר בבני ברק הרה"צ רבי שייע הערש יוזף שליט"א, בני משפחות הבחורים ואישי צבור.

הרב לאנדא, ששמה של הישיבה הגיע לאוזניו, התרגש מהפעילות למען הבחורים והחליט לתרום ספר תורה מהודר לרגל אירוע חנוכת הבית. באירוע השתתף בנוסף מורה הוראה בירושלים עיר הקודש, הרה"ג רבי מרדכי זאב ברנשטיין שליט"א.

צילום: ישראל כהן

עוד קודם ליציאת תהלוכת הספר תורה התכנסו הבחורים, יחד עם שאר המשתתפים, לשירי הכנה ושיחה מאת המנהל הרוחני של הישיבה, הרב מרדכי פריד שליט"א, שעמד בדבריו על הצורך החשוב "להבליט אצל הבחורים את החיבור הפנימי מתוך אהבת השם. חיבור שלא בנוי רק על שכר ועונש, דבר שבולט בכל דרכה של הישיבה".

בסעודה מפוארת שהתקיימה באולמי הפאר במלון בית האלה, נאם ראש הישיבה הגאון הרב נתן שטיינברג שליט"א. בדבריו הוא הזכיר את החיבור העוצמתי של כלל הבחורים לישיבה, והחיבור מחדש של הבחורים לתורה ולנותן התורה, בזכות הישיבה, מה שהביא את ההורים היקרים לבוא גם הם עם בגדי שבת חגיגיים לשמחה.

ראש הישיבה, הגאון הרב אהרן גומבו שליט"א, הלהיב את הקהל ודיבר על הפסוק "ואתם תהיו לי ממלכת כוהנים וגוי קדוש". כאן זעק ראש הישיבה מקירות ליבו: "החיבור עם ווראמקייט, חיבור שמגיע בעוצמת כזו של אש שלהבת זהו חיבור שנשאר ומותיר רושם עצום על הנשמה לזמן ארוך ועובר, בסייעתא דשמיא, גם לדורות הבאים. בחורים שעזבו את הכל ודבקים ושמחים עם התורה הקדושה ועם הישיבה במעברה למקום החדש".

תורם ספר התורה, הנגיד הרבני הרב מנחם דוד לאנדא שליט"א, נשא נאום חוצב להבות ואמר כי "ניכרים הפנים הזורחות של הבחורים, שרואים עליהם שטוב להם והם נמצאים בישיבה שמעצימה אותם, דואגת להם ואוהבת אותם".

את האירוע ליוו אמן הרגש, הקלידן ובוגר הישיבה, הרב נחמן רוזנברג הי"ו והזמר משולם גרינברגר הי"ו. לריקודים, בהם נטלו חלק גם אנשי המושב. ולסעודת השמחה הצטרפו הקלידן מנדי סופר ותזמורתו יחד עם הזמר יענקי אויש ומקהלת נשמה.

 



0 תגובות